Een persoonlijke klik zorgt voor verbinding (Persoonlijk)

Bewoners helpen is mensenwerk. Persoonlijk contact geeft inzicht in bewoners en hun wensen. De medewerkers van Bergopwaarts beschikken over een gezonde dosis nieuwsgierigheid. We willen weten voor wie we ons inspannen. Door het contact persoonlijk te maken, spannen we ons harder in. Als we een stapje extra zetten, ontstaat er verbinding. 

Zichtbaar en herkenbaar zijn

Andersom geldt precies hetzelfde. Bewoners doen geen zaken met een bedrijf. Ze willen weten wie hun luisterend oor is. Ze zijn nieuwsgierig naar de persoon die hun problemen aanhoort en oplost. Vanuit dit perspectief is het de normaalste zaak van de wereld om een mail persoonlijk te ondertekenen. Met naam, functieomschrijving en een foto. Als we niet zichtbaar en herkenbaar zijn, kunnen bewoners ons ook niet aanspreken.

Barrières slechten, bruggen slaan

Persoonlijk biedt volop de ruimte om jezelf te zijn. Medewerkers hebben de vrijheid om die ruimte te benutten. Pappen en nathouden of star regeltjes toepassen vertroebelt de communicatie met bewoners. Vooral bij calamiteiten of klachten. Inlevingsvermogen en affiniteit zorgen voor nieuwe inzichten. Vanuit een ander, persoonlijk perspectief lukt het vaak beter om barrières te slechten of bruggen te slaan.  

Kleur bekennen

Wij willen geen organisatie zijn die zich verstopt achter regelgeving en procedures maar een mensgerichte organisatie. Dit doen wij door kleur te bekennen in het contact met onze huurders. Met een luisterend oor. Pro-actief, persoonlijk en geïnteresseerd. Wij zorgen voor verbinding door ons in te zetten voor onze huurder en zijn woonomgeving.