Wat mag u van Bergopwaarts verwachten als u een woning huurt?

De huurovereenkomst is de basis voor de afspraken tussen u als huurder en Bergopwaarts als verhuurder. De wettelijke verplichtingen voor huurdersonderhoud neemt Bergopwaarts voor een groot deel voor zijn rekening. Natuurlijk staan de medewerkers van Bergopwaarts voor u klaar wanneer u vragen heeft. En kunt u snel en eenvoudig een reparatieverzoek via internet indienen. Voor spoedeisende zaken is de servicelijn 24 uur per dag bereikbaar. Bergopwaarts wil daarnaast bijdragen aan een prettige woonomgeving door begeleiding bij woonproblemen aan te bieden en betrokkenheid bij wijkbeheer te tonen.

Huurvoorwaarden

In de algemene huurvoorwaarden vindt u wat u van ons mag verwachten als u een woning van ons huurt, en welke regels er voor u als huurder gelden.

Meer weten? Kijk hieronder bij de belangrijkste vragen en antwoorden over de voorwaarden. 

Wordt onderhuur toegestaan?
Kan mijn kind mijn huurovereenkomst overnemen?
De samenwoning is beëindigd, wat moet ik doen?
Ik ga samenwonen, dien ik dit te melden bij Bergopwaarts?
Iemand gaat tijdelijk bij mij wonen. Dien ik dit te melden bij Bergopwaarts?
Kan mijn kind medehuurder worden?
Mag ik in de woning een paar plantjes hennep hebben?
Mag ik een bedrijf voeren in mijn sociale huurwoning?

Algemene huurvoorwaarden: klik hier

 

Tevredenheidsonderzoek

Bent u huurder van Bergopwaarts? Dan is de kans groot dat wij u benaderen met de vraag om uw mening te geven over onder andere de kwaliteit van uw woning en van uw buurt. Ook indien u recent een reparatieverzoek bij Bergopwaarts heeft ingediend of bent verhuisd naar of uit een woning van Bergopwaarts, kunt u benaderd worden om een paar korte vragen te beantwoorden over de dienstverlening hiervan.

Maandelijks

Het onderzoek laten wij maandelijks uitvoeren. Als in uw woning een aantal reparaties zijn uitgevoerd, kan het dus zijn dat u voor elke reparatie apart benaderd wordt om uw mening te geven over de dienstverlening ervan.

Het marktonderzoekbureau UPS benadert u per e-mail of telefonisch
Het onderzoek laten wij uitvoeren door het marktonderzoekbureau USP Marketing Consultancy uit Rotterdam. Zij stellen zich ook als zodanig voor, in opdracht van Bergopwaarts.

Beltijden
De beltijden zijn maandag t/m vrijdag tussen 9.30 en 21.15 uur. Op zaterdag is dit tussen 10.00 en 19.00 uur.

Waarom dit onderzoek? 
Door het onderzoek krijgen wij tips en tops die wij inzetten om onze dienstverlening nog beter bij u te laten aansluiten. Hoe meer klanten de vragen beantwoorden, hoe betrouwbaarder de resultaten van het onderzoek zijn. De gegevens worden nooit doorgespeeld aan derden!

Wij hopen dat u meewerkt aan dit onderzoek.

Vragen?
Heeft u vragen of opmerkingen over dit onderzoek? Neemt u dan contact op met Jan Arts van Bergopwaarts via e-mailadres j.arts@bow.nl of via telefoonnummer 0493-327348. 

Vereniging van Eigenaars

Indien u een appartement huurt in een gebouw met huur- én koopappartementen, woont u in een gemend wooncomplex. In dat geval regelt een Vereniging van Eigenaars (VvE) het beheer van het gebouw. Naast alle eigenaars van koopwoningen in het gebouw is Woningbouwvereniging Bergopwaarts lid van de VvE namens de huurders.

De VvE stelt o.a. een huishoudelijk reglement op, geeft opdracht voor onderhoudswerkzaamheden en bewaakt de jaarlijkse servicekosten.

Als bewoner van het gebouw dient u zich te houden aan de huisregels van de VvE. Woningbouwvereniging Bergopwaarts is en blijft als verhuurder uw aanspreekpunt voor reparatieverzoeken, servicekosten, huurbetaling, onderhoud en overlast.

Meer informatie over een VvE leest u in onze folder