Wat mag u van Bergopwaarts verwachten als u een woning huurt?

De huurovereenkomst is de basis voor de afspraken tussen u als huurder en Bergopwaarts als verhuurder. De wettelijke verplichtingen voor huurdersonderhoud neemt Bergopwaarts voor een groot deel voor zijn rekening. Natuurlijk staan de medewerkers van Bergopwaarts voor u klaar wanneer u vragen heeft. En kunt u snel en eenvoudig een reparatieverzoek via internet indienen. Voor spoedeisende zaken is de servicelijn 24 uur per dag bereikbaar. Bergopwaarts wil daarnaast bijdragen aan een prettige woonomgeving door begeleiding bij woonproblemen aan te bieden en betrokkenheid bij wijkbeheer te tonen.

Huurvoorwaarden

In de algemene huurvoorwaarden vindt u wat u van ons mag verwachten als u een woning van ons huurt, en welke regels er voor u als huurder gelden.

Meer weten? Kijk bij de belangrijkste vragen en antwoorden over de voorwaarden. 

Algemene huurvoorwaarden: klik hier

 

Vereniging van Eigenaars

Indien u een appartement huurt in een gebouw met huur- én koopappartementen, woont u in een gemend wooncomplex. In dat geval regelt een Vereniging van Eigenaars (VvE) het beheer van het gebouw. Naast alle eigenaars van koopwoningen in het gebouw is Woningbouwvereniging Bergopwaarts lid van de VvE namens de huurders.

De VvE stelt o.a. een huishoudelijk reglement op, geeft opdracht voor onderhoudswerkzaamheden en bewaakt de jaarlijkse servicekosten.

Als bewoner van het gebouw dient u zich te houden aan de huisregels van de VvE. Woningbouwvereniging Bergopwaarts is en blijft als verhuurder uw aanspreekpunt voor reparatieverzoeken, servicekosten, huurbetaling, onderhoud en overlast.

Meer informatie over een VvE leest u in onze folder