Wateroverlast

Door de enorme hoeveelheid regen die de laatste periode viel, is er op veel plaatsen wateroverlast. Wij krijgen veel meldingen daarover. Helaas kunnen we niet meteen alle problemen oplossen. Het grondwater staat heel erg hoog door alle regen. Dit moet eerst zakken voordat we sommige knelpunten op kunnen lossen.

Heeft u een melding? Geef dit door via het formulier reparatieverzoek hieronder. 

Staat er water in bijvoorbeeld een parkeergarage of in de liftschacht? Dat proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen. Bel hiervoor met onze servicelijn 0493 - 327 327. Te bereiken van 09.00 - 10.00 uur.

Reparatieverzoek

Is er iets stuk in de woning? Moet er iets gerepareerd worden? U kunt snel en gemakkelijk een reparatieverzoek bij Bergopwaarts melden met uw postcode en huisnummer. 

Reparaties met spoed

Is er sprake van een noodgeval of calamiteit dat niet kan wachten? Geen probleem. Meld het bij ons en we zorgen ervoor dat het opgelost wordt. Voor spoedeisende reparatieverzoeken belt u 24 uur per dag, 7 dagen per week naar (0493) 327 327.

Wat is spoed?

- Centrale toegangsdeuren van complexen die niet open kunnen
- Open delen (ramen, deuren, etc.) die op de begane grond zitten en niet kunnen sluiten
- Geen elektra in huis, dit pas nadat stekkerproef is uitgevoerd
- Grote waterlekkages daar waar de hoofdkraan (tijdelijk) afgesloten moet worden
- Gaslekkages
- Geen warm water (Kemkens Installaties BV 088-5050330.)
- Verstoppingen (van Dijk Rioolservice in Bakel via 0492-552 685)
- Onderhoud plus reparaties van installaties (zoals CV en lift)
- Glasspoedreparaties, (Glas totaal 0800 – 4527234)
- Lekkages die geleidelijk erger worden

Voordat u een reparatieverzoek indient:

  • In het onderhouds ABC ziet u direct of u zelf iets moet repareren of vervangen en dus de kosten voor eigen rekening zijn, of dat Bergopwaarts dat doet. Zie hier het Onderhouds ABC.
  • Bergopwaarts voert geen onderhoud uit aan zelf aangebrachte voorzieningen. Dit geldt ook voor overgenomen aanpassingen in de woning.
  • Reparaties worden door Bergopwaarts uitgevoerd wanneer er sprake is van slijtage door normaal gebruik. Bij vernieling, verlies of onoplettendheid zijn de kosten voor de huurder.
  • Schade door inbraak? Doet u dan direct aangifte bij de politie. De reparatie kan alleen na het overleggen van een proces verbaal in behandeling worden genomen.
  • Wilt u een melding maken over uw Centrale verwarming, achterpadverlichting, glasschade, zonnepanelen of riolering? Neem dan rechtstreeks contact op met onderstaande leveranciers. 
Achterpadverlichting
CV onderhoud en storing
Riolering
Glasschade of ruitbreuk
Dakgoot schoonmaken
Storing zonnepanelen

Complexinformatie

In een aantal van onze wooncomplexen zijn bijzondere voorwaarden van toepassing. We hebben deze complexen voor u op een rijtje gezet op de pagina complexinformatie.

Lees verder

Veel gestelde vragen over onderhoud in huurwoningen

Tips bij CV onderhoud en storing
Wat doe ik als mijn achterpadverlichting niet werkt?
Waarom geeft mijn rookmelder een zwak piepje af?
Waarom heb ik geen signaal voor TV, internet of telefoon?
Kan ik meer informatie ontvangen over de elektronische sloten/Salto tags?
Wat regel ik zelf en wat doet Bergopwaarts aan onderhoud en reparaties?
Wie reinigt mijn dakgoot?
Hoe verloopt het proces na het melden van een reparatieverzoek?
Ik wil zelf wijzigingen aanbrengen in de woning, mag dit?
Kan ik een cv-ketel met warmwatervoorziening aanvragen?
Wat doe ik als ik problemen heb met de riolering?
Hoe herken ik asbest in de woning?
Ik heb mezelf buitengesloten of ik zoek een slotenmaker