Werken bij Bergopwaarts

Team Woonadviseurs

6 mei 2019

Bergopwaarts biedt ruimte

aan een

Woonadviseur (24 tot 32 uur)

 

Kom jij ons team versterken?

Samen, persoonlijk en betrokken; zo is het team van Bergopwaarts het best te omschrijven. Samen ondernemen we voor sociaal wonen. We missen alleen jou nog, die verbindende woonadviseur die gaat voor blije en tevreden huurders en woningzoekenden. Die voor hen graag proactief net dat stapje extra zet. Dit is jouw kans om écht te laten zien wat aandacht voor wonen is. Bergopwaarts biedt je graag ruimte.

Jouw kwaliteit

Jij houdt ervan om midden tussen allerlei mensen en processen te bewegen, snel te schakelen en verbindingen te leggen, ook in stressvolle situaties. Het contact met mensen spreekt je aan, evenals de afwisseling in je werk. In jouw functie als woonadviseur heb je dat volop: met huurders, woningzoekenden, collega’s en samenwerkingspartners. Je hebt oog voor wat zij nodig hebben en vanuit die behoefte vul jij je werk in. Je maakt graag eigen afwegingen om te komen tot een passende oplossing. Die ruimte neem je, ook als je daarvoor soms even buiten de lijntjes van beleid of procedures moet kleuren. Mensen voelen zich daardoor door jou gehoord en begrepen, ook als je ze niet meteen kunt helpen. Een lastige casus? Die bespreek je open met je team, zodat je elkaar kunt helpen en van elkaar kunt leren. Integer met elkaar én met de klant omgaan, vind je daarbij van groot belang. En natuurlijk heb je in je werk profijt van je hbo-diploma en enkele jaren werkervaring.

Jouw uitdaging

Als Woonadviseur ben je de spil tussen vraag en aanbod van woningen. Je informeert, adviseert en helpt huurders bij het opzeggen van de huur en het verlaten van de woning. Woningzoekenden help je bij het vinden van de beschikbare woning die past bij het inkomen en de persoonlijke situatie van de woningzoekende. Heb je een woning toegewezen? Dan leg je geduldig uit wat alle bepalingen in de huurovereenkomst betekenen, hoe iemand huurtoeslag kan aanvragen en welke serviceabonnementen er zijn. Daarnaast houd je je bezig met de huurbetaling en -incasso en urgentieaanvragen. Bij conflicten of overlastsituaties bemiddel je en stimuleer je mensen om met elkaar in gesprek te gaan. Betalingsachterstanden maak je bespreekbaar. Zo lever jij je bijdrage aan een fijne woonomgeving en blije klanten.

Ons talent

Bergopwaarts zorgt voor betaalbare en plezierige huisvesting voor ruim 5000 huishoudens in Deurne, Asten, Helmond en Laarbeek. Als woningcorporatie sluiten we met onze dienstverlening aan bij de veranderende samenleving, waarin de klant steeds meer behoefte heeft aan begeleiding op maat. Daarnaast hebben we veel aandacht voor de ontwikkeling van onze eigen medewerkers. We bieden veel ruimte voor eigen verantwoordelijkheid, we waarderen zelfstandigheid en belonen eigen initiatief.

Wat levert het jou op

  • een zelfstandige functie in een deskundige en professionele werkomgeving;
  • een leerzame en inspirerende werkplek met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling;
  • betrokken collega’s die je persoonlijk leert kennen en met wie je samenwerkt;
  • korte overleglijnen, ruimte voor nieuwe ideeën en een positief-kritische houding;
  • een contract voor een jaar met de intentie om het te verlengen;
  • een salaris tussen € 2.992 en € 3.685 (bruto bij 36 uur, afhankelijk van ervaring).

Klaar voor een nieuwe baan in ons team?

Is deze baan jou op het lijf geschreven? Solliciteer dan snel! Mail je motivatie en cv vóór 28 mei naar onze HRM-adviseur, Martine Huisman: m.huisman@bow.nl. Heb je eerst nog vragen? Bel dan met onze manager Wonen, Mark Kieft: (0493) 32 73 70.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 6 juni.

 

 

Wilt u een open sollicitatie sturen?

Woningbouwvereniging Bergopwaarts beheert in de regio Deurne en Asten zo'n 5000 woningen. Bergopwaarts is een dynamische woningcorporatie die actief is binnen een sterk veranderende werkomgeving.

Er werken ongeveer 35 medewerkers in een informele werksfeer, in een modern kantoor dat in het hart van ons werkgebied staat. Wij werken op een persoonlijke en betrokken manier graag samen met onze klant en met elkaar. De werksfeer en arbeidsomstandigheden zijn zeer goed.

Spreekt onze organisatie u aan? Stuur dan een open sollicitatie. Sluiten uw kennis, ervaring en opleiding aan bij eventuele mogelijkheden in de toekomst, dan bewaren wij deze zorgvuldig. Dat doen we voor een periode van een half jaar. Op het moment dat er een functie vrijkomt, kijken we eerst naar dit bestand van sollicitanten. Als uw achtergrond aansluit bij onze wensen en eisen, dan gaan we graag met u in gesprek.

Om een open sollicitatie te sturen vult u het formulier op deze website in.

Stage en afstuderen

Leren en ontwikkelen zijn erg belangrijk. Jongeren zijn de werknemers van de toekomst. Wij willen dan ook graag een steentje bijdragen. Daarom bieden wij meerdere stageplaatsen per jaar aan op verschillende afdelingen.

Wil jij graag een stage bij ons lopen of kunnen wij voor jouw afstuderen van betekenis zijn?  Stuur ons de volgende gegevens:

  • jouw motivatie om bij Bergopwaarts stage te willen lopen
  • je Curriculum Vitae
  • gegevens van je opleiding en leerjaar
  • gewenste stageperiode en duur van de stage
  • mogelijke onderwerpen voor je stage


Je kunt een aanvraag voor stage sturen naar PersoneelEnOrganisatie@bergopwaarts.nl. Wij zullen dan bekijken wat de mogelijkheden binnen Bergopwaarts zijn.

Bergopwaarts is als leerbedrijf officieel erkend door Stichting ECABO (kenniscentrum beroepsonderwijs bedrijfsleven), voor economische-, administratieve-, ict- en veiligheidsberoepen.

Erkend Leerbedrijf234x60 V1