Word jij onze nieuwe collega?

Wie zijn wij?
Bergopwaarts zit in een transitieperiode: met een nieuw ondernemingsplan en een nieuwe portefeuillestrategie richten we ons de komende jaren op het realiseren van evenwichtige wijken in (voornamelijk) Deurne en Asten. Met zo'n 45 medewerkers zetten we in op een prettige leefomgeving voor onze ruim 5.400 huurders.

Samen met onze partners zoeken we oplossingen voor uitdagingen in de wijk op het gebied van wonen, zorg en welzijn. Aan onze huurders bieden we een thuis in de eigen wijk, waar bewoners van nu en de toekomstige generaties zich prettig voelen, waar je zorg kunt ontvangen en waar bewoners elkaar kennen.

Wil je meer weten over de WOCO (woningcorporaties) en weten welke vacatures er zijn bij de WOCO's in Brabant? Ga dan naar Werken bij de WOCO - Samen maken we wonen beter.

 

VACATURES

 

Directeur-bestuurder

We zijn op zoek naar een nieuwe directeur-bestuurder voor onze mooie organisatie Bergopwaarts. We zoeken een laagdrempelige en sociale bestuurder die samen met een hecht team van medewerkers gaat werken aan de organisatie van de toekomst. Herken je je in het profiel, dan nodigen we je graag uit om te solliciteren. 

@erly helpt ons met de zoektocht. Neem contact op met Anna Ermers via sollicitatie@erly.nl en/of kijk op voor het hele profiel op https://www.erly.nl/vacature/bergopwaarts-directeur-bestuurder/ 

 

Vacature Consulent Huurbetaling (32 uur)

Ben jij de consulent die daadkracht koppelt aan oprechte betrokkenheid? Jij begeleidt huurders op een professionele en menselijke manier naar duurzame oplossingen. Zo draag je bij aan financieel gezonde huurrelaties en aan leefbare, evenwichtige wijken door huurachterstanden te voorkomen en terug te dringen.

Als consulent huurbetaling heb je het hele proces in handen: van vroegsignalering tot en met de juridische afronding. Je weet persoonlijke aandacht moeiteloos te combineren met resultaatgericht handelen. Zo maak jij echt het verschil.

Jouw uitdaging

Jij helpt huurachterstanden zoveel mogelijk te voorkomen. Voor huurders die moeite hebben met betalen ben jij het eerste, vertrouwde aanspreekpunt. Door de wettelijke vroegsignalering herken je problemen snel en onderneem je direct actie. Je gaat in gesprek, maakt afspraken op maat en zoekt samen naar oplossingen die écht passen bij de situatie van de huurder. Waar nodig werk je samen met maatschappelijke partners. Zo geef je huurders weer zekerheid.

Daarnaast pak jij het volledige incassotraject op. Je treft betalingsregelingen, bereidt dossiers zorgvuldig voor en vertegenwoordigt Bergopwaarts wanneer nodig bij de rechtbank. Jij behoudt het overzicht, beoordeelt welke aanpak het beste past en voert de regie bij juridische stappen, waaronder ontruimingen. Maar je kijkt verder dan de dag van vandaag: je analyseert ontwikkelingen, signaleert trends en vertaalt die naar waardevol advies voor het management. Zo combineer je daadkracht met visie.

Als consulent huurbetaling ben jij veel meer dan een cijferexpert. Je biedt onze huurders rust en zekerheid en helpt hen écht verder wanneer het even tegenzit. Je zorgt met jouw inzet en initiatief voor de financiële continuïteit van onze organisatie.

Wat bieden we jou?

  • Een zelfstandige en verantwoordelijke functie
  • Een informele en collegiale werkomgeving met korte lijnen
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en innovatie
  • Een jaarcontract met de intentie tot een vast dienstverband
  • Een passend salaris tussen €3.894 - €4911,- afgestemd op jouw kennis en ervaring (schaal H, cao Woondiensten)

Wie ben jij?

Jij maakt het mogelijk door altijd te zoeken naar oplossingen en niet los te laten, ook wanneer situaties ingewikkeld zijn. Huurders én collega’s weten je makkelijk te vinden, want je bent benaderbaar en in de buurt. Bovenal geef je echte aandacht: je gaat met empathie en respect het gesprek aan. Juist ook wanneer dat spannend of lastig is.

Daarnaast beschik je over:

🎓 HBO-werk- en denkniveau 
📌 Kennis van en ervaring met (sociale) huurincasso en gesprekstechnieken
🔎 Ervaring met vroegsignalering en het voorkomen van problematische schulden
🤝 Vaardigheden in conflicthantering en omgaan met agressie
⚖️ Kennis van relevante wet- en regelgeving

Jouw impact in deze rol

  • Een beheersbaar incassosaldo conform afspraken
  • Voorkomen en terugdringen van betalingsachterstanden
  • Huurders met inzicht en toegang tot duidelijke informatie
  • Correcte en volledig onderbouwde dossiers
  • Waardevolle adviezen over trends en ontwikkelingen

Wie zijn wij?

Bij Bergopwaarts zijn we altijd in beweging. Samen met onze partners staan we voor een ambitieuze bouwopgave en werken we aan buurten waar het prettig wonen is voor ruim 5.400 huurders in Deurne en Asten. Met een team van zo’n 45 collega’s zorgen we dagelijks voor duurzame en evenwichtige wijken, waar wonen, zorg en welzijn samenkomen en elkaar versterken.

Wat ons bijzonder maakt? Bij ons krijg je veel ruimte voor autonomie en initiatief. Jouw ideeën doen ertoe en samen maken we écht het verschil voor bewoners én de omgeving. We werken in een compacte organisatie waarin je elkaar kent, korte lijnen hebt en snel impact kunt maken. Daarbij geloven we in flexibiliteit: we kijken samen hoe jij jouw werk het beste kunt doen, op een manier die past bij de werkzaamheden én bij jou. Ook hechten we waarde aan persoonlijke ontwikkeling en een gezonde balans tussen werk en privé. Zo kun je groeien in je vak, jezelf blijven ontwikkelen en met plezier werken in een betrokken team.

Sluit je aan bij Bergopwaarts en ontdek hoe het is om samen te werken in een betrokken team dat vooruit wil en waar jij het verschil kunt maken, elke dag.

Enthousiast?

Is deze baan jou op het lijf geschreven? Wij zijn benieuwd naar je!

📩 Reageer vóór 17 oktober 2025 naar onze HRM-adviseur Tine Berkers via t.berkers@bow.nl
📞 Inhoudelijke vragen? Bel gerust met Mark Kieft, manager Wonen via 0493 – 327 370

Stage en afstuderen

Leren en ontwikkelen zijn erg belangrijk. Jongeren zijn de werknemers van de toekomst. Wij willen dan ook graag een steentje bijdragen. Daarom bieden wij meerdere stageplaatsen per jaar aan op verschillende afdelingen.

Wil jij graag een stage bij ons lopen of kunnen wij voor jouw afstuderen van betekenis zijn?  Stuur ons de volgende gegevens:

  • jouw motivatie om bij Bergopwaarts stage te willen lopen
  • je Curriculum Vitae
  • gegevens van je opleiding en leerjaar
  • gewenste stageperiode en duur van de stage
  • mogelijke onderwerpen voor je stage

Je kunt een aanvraag voor stage sturen naar HRM@bow.nl. Wij bekijken dan de mogelijkheden binnen Bergopwaarts. 

Bergopwaarts is als leerbedrijf officieel erkend door Stichting ECABO (kenniscentrum beroepsonderwijs bedrijfsleven), voor economische-, administratieve-, ict- en veiligheidsberoepen.

Erkend Leerbedrijf234x60 V1